Komunikace je klíčem k podnikatelskému úspěchu. Najměte si na ni profesionálku
Cílem každého podnikatele je především růst. Poskytovat širší spektrum služeb, větší nabídku sortimentu, mít za sebou stále více spokojených zákazníků, rozšiřovat spolupráci s novými dodavateli a prosadit se ve svém oboru - to všechno se vám může podařit, pokud jste těmto možnostem otevření a umíte je správně využít. Klíčem je efektivní komunikace.
Jako podnikatele vás nevyhnutelně čeká komunikace se zákazníky, řešení objednávek nebo třeba reklamací, dále také kontakt s vašimi dodavateli, s úřady atd. Ne každý má ale pro taková jednání vlohy. Nemáte rádi dlouhé telefonáty? K odepisování na e-maily se dostanete pokaždé až pozdě večer? Nebaví vás být neustále online a k dispozici na chatu nebo messengeru? Najměte si profesionálku, která se o veškerou komunikaci postará za vás.
Představte si...
Představte si na chvíli sami sebe v pozici zákazníka. Potřebujete nějakou maličkost, třeba jen poradit s dokončením objednávky z e-shopu. Otevřete si tedy messenger nebo e-mailový klient a hned píšete zprávu s dotazem. Čekáte na odpověď, která ale nepřichází ani za pár minut, ani za pár hodin. Reakce se dočkáte až večer, kdy vám provozovatel e-shopu s dokončením objednávky poradí a dokonce se omluví, že píše tak pozdě. Tou dobou už jste si však pravděpodobně objednali zboží jinde.
A teď zase na chvilku zpět do podnikatelských kolejí. Potřebujete se soustředit na práci, ale už potřetí během poslední půl hodiny vám vyzvání telefon. Musíte to vzít, protože čekáte hovor od řidiče, který vám veze nezbytný materiál. Místo toho se ale z telefonu ozve klient, který by chtěl vědět, jestli máte někde kamennou prodejnu a jestli se dá zboží objednané přes e-shop vrátit a také jakým způsobem případné vrácení provést a kdo v takové situaci platí náklady na dopravu a jestli se dá vrátit i zboží vyrobené na zakázku... Mezitím vám pípne ve sluchátku signál čekajícího hovoru. To bude ten řidič s dodávkou materiálu, na kterého čekáte. Co teď? Udržíte si v takové situaci chladnou hlavu? Zachováte profesionální a přívětivý tón?
Podobných situací budete zažívat s růstem vašeho podnikání stále víc. Na práci vám pak bude zbývat méně a méně času, nemluvě o tom, jak se taková zátěž podepíše na vaší náladě a nervech. Uvědomte si včas, že se nemůžete starat úplně o všechno, a nebojte se svěřit část agendy do profesionálních rukou virtuální asistentky.
... jaká je spolupráce s virtuální asistentkou
"Spolupráce s Veronikou byla moje první zkušenost s virtuální asistentkou," říká majitelka firmy Flangi a. s., která se zabývá prodejem luxusních doplňků do domácnosti. "Dlouho jsem se k tomu odhodlávala a pak mi bylo líto, že jsem to nezkusila už dříve," dodává. Spolupráce s virtuální asistentkou probíhá obvykle na dálku a můžete na ni delegovat širokou škálu úkolů. Skvěle se postará o zákaznickou podporu (a to i v anglickém jazyce), takže budete mít jistotu, že se vaši zákazníci vždy dočkají vstřícné a profesionální komunikace.
Rozhodně však virtuální asistentku nepodceňujte - není to žádná obyčejná telefonistka. Můžete jí klidně svěřit i komunikaci s dodavateli a se skladem, řešení příjemek, vratek a reklamací, kontrolu faktur a mnoho dalšího. "Zajímá se o souvislosti a snaží se problematiku co nejrychleji pochopit, aby byla co nejdříve samostatná. Kromě pracovních kvalit je také velmi milá," uzavírá Lenka Petrlíčková, zakladatelka společnosti Flangi.